انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

祖国的未来将会在我们的手中
انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

سایت رسمی انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به منظور معرفی جامعی از چین و ارتقای کیفی دانشجویان این زبان ایجاد شده است.
این تارنما تنها پایگاه انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.
آدرس کانال تلگرام انجمن:
https://telegram.me/sbuchinese

آخرین نظرات

تحلیلی بر اشتباهات غیرعمدی دانشجویان ایرانی در استفاده از ساختار جملات «Bǎ把»

چکیده:

ساختار جملات «Bǎ» یعنی جملاتی که در آن از حرف اضافه ی «Bǎ» استفاده شده، در زبان چینی مدرن، از پیچیده ترین نکات دستور زبان است. به همین دلیل به یکی از مهم ترین موضوعات تحقیقی در داخل و خارج از کشور چین، برای کسانی که در زمینه ی آموزش زبان چینی به دانشجویان خارجی فعالیت دارند در آمده است. ساختار جملات «Bǎ» همواره در طول دوره ی آموزش زبان چینی برای دانشجویان خارجی یکی از نکات دستوری است که تسلط بر آن به سختی امکان پذیر است. از آنجایی که دانشجویان ایرانی نیز از این مسئله مستثنی نیستند، برای هرچه بیشتر پی بردن به آن دسته از اشکالاتی که دانشجویان ایرانی نسبت به کاربرد ساختار جملات «Bǎ» دارند، با در نظر گرفتن ساختار این جملات از زاویه ی دستور زبان «jùfǎ 句法»، کار تجزیه و تحلیل اشتباهات غیرعمدی در کاربرد جملات «Bǎ» انجام شد تا بتواند به اساتید در هنگام آموختن و دانشجویان در حین یادگیری کمک کند.

دانلود متن مقاله در ادامه مطلب

دانلود مقاله

نظرات  (۳)

واقعا تشکر از دکتر میرزایی بابت این مطلب و مرسی که قرارش دادید لازم بود واقعا
پاسخ:
شخصا از دکتر میرزایی نیز تشکر کنید
با مطالعه ى مقاله به این نتیجه رسیدم که نگارش مقاله صحیح و علمی زبان شناسی راجع به زبان چینی به زبان فارسی بدلیل بکر بودن موضوع از انچه فکر میکردم سختتر است،زیرا نویسنده مجبور است ضمن شرح هدف مقاله اطلاعاتی کلی از زبان چینی بدهد که با توجه به حجم مقاله کار احتمالا برای نویسنده سختتر میشود.
قضاوت مقاله ابدا در قامت سواد علمی اینجانب نیست و پس از خواندن مقاله لازم دیدم به نکاتی اشاره کنم..در مقدمه مقاله به شیوایی تعریف شده و هدف نگارش مقاله توضیح داده شده .که این شیوایی خواننده را در درک نظم انچه با ان روبروست یاری میکند .اینطور کخ به نظر اینجانب میرسد شاید شرح اشتباهات کلی و تعریف نحوه ى انطباق متمم ها در ساختار 把 برای نویسنده چالش برانگیز بوده که البته حق مطلب ادا شده و مورد سوم برای اینجانب بسیار کارگشا بود. در بخش پایانی نویسنده با مقایسه ى زبان مادر و زبان چینی دانشجویان ایرانی و با تاکید بر تفاوتهای ساختاری دو زبان(صریحا مورد 1-17) و گاها تشابهات دو زبان و ذکر توضیحات (مورد 20-21) سعی کرده دانشجو را با اشتباهات خود و دلیل خطا اشنا کرده و او را یاری کند تا خطا ها تکرار نشود.ضمن ارزوی بهروزی برای نویسنده امیدوارم یاری شود تا ضمن مرتفع شدن موانع بر سر راه متخصان رشته مقالاتی ازین دست بیشتر چاپ شود تا زمینه اشنایی بیشتر با زبان چینی فراهم شود پیروز باشید
پاسخ:
شخصا از دکتر میرزایی نیز تشکر کنید
بسیار عالی
با تشکر فراوان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">