انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

祖国的未来将会在我们的手中
انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

سایت رسمی انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به منظور معرفی جامعی از چین و ارتقای کیفی دانشجویان این زبان ایجاد شده است.
این تارنما تنها پایگاه انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.
آدرس کانال تلگرام انجمن:
https://telegram.me/sbuchinese

آخرین نظرات

موفق ترین روستای چین

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱ ق.ظ

در حال حاضر،موفق ترین روستای چین کدام است؟

قطعا روستای هواشی (huaxi)  است.

موقعیت جغرافیایی

روستای هواشی معروف به اولین روستای دنیا، از توابع استان جیانگ سو(jiangsu)،شهر جیانگ ین(jiangyin) و شهرستان هواشی (huashi) می باشد و در شرق شهر جیانگ ین و غرب شهرستان هواشی واقع شده است.این روستا از سال 2001،به یک روستای دارای تپه های سرسبز،برکه ،بزرگراه،راه های آبی،تونل و فرودگاه هلیکوپتر تبدیل شد.   «بقیه در ادامه مطلب»

گردشگری

یک/بهترین زمان برای سفر

اقلیم آب و هوایی جیانگ ین به خاطر قرار داشتن در عرض جغرافیایی شمالی منطقه گرمسیری،شرجی و دارای باد های موسمی است.آب و هوا درزمستان سرد و خشک و بیشتر ابری است.در تابستان هوا شرجی و طوفانی است.میزان بارش سالیانه 1041.6 میلی متر و میانگین دمای سالیانه هوا C°15.2 است. آب و هوای روستا معتدل ،میزان بارندگی فراوان و روستایی چهار فصل است.بین ماه های چهارم و دهم،میانگین دمای هوا بالایC° 10 است . سرد ترین میزان دما در ماه اول است که میانگین دما C°2.5  و گرم ترین ماه سال ماه هفتم است که میانگین دمای هوا C°27.6 است.

دو/مناطق دیدنی فراوان

1.موزه روستای هواشی

موزه هنر هواشی پشت به کوه های لونگ زا(longsha) واقع شده است.مساحت کلی آن 10000 متر مربع است.سبک قدیمی بنا تداعی کننده ی کاخ های پادشاهی مانند عمارت کلاه فرنگی شهر ممنوعه،کاخ (qianqing)،برج نگهبانی،دیوار قرمز و دیگرعناصر محیطی است.

در تاریخ2012/28/11 ، در روستای هواشی پروژه مهم فرهنگی "موزه روستای هواشی" افتتاح شد و به طور هم زمان،اولین جشنواره فرهنگی هنری هواشی نیز آغاز به کار کرد.تک تک قسمت های بنای قدیمی موزه به تقلید از کاخ های پادشاهی (taihedian)،(qianqinggong)،(donghuamen)،(jiaolou) و (hongqiang) ساخته شده است.مساحت کلی موزه 10000 متر مربع است.داخل موزه،بخش نقاشی و خطاطی،نمایشگاه ظروف چینی و سفالین قدیمی،نمایشگاه کالاهای فاخر هنری صنعتی وبخش آثار فرهنگی هنری شامل جمع آوری و به نمایش گذاشتن آثار اساتید و متخصصان مانند نقاشی و خطاطی،حکاکی،ظروف چینی،قلاب دوزی،صنایع دستی فلزی و بیش از ده هزار مجموعه دیگر دایرشده است.

 

 

2.هتل بین المللی long wish (longxi)

در تاریخ 2011/8/11 ،هتل بین المللی long wish (که از طریق کمک مالی  10میلیون یوانی هر خانواده روستایی،مبلغ 3 میلیارد یوان برای ساخت این هتل طلایی 328 متری جمع آوری شده بود) افتتاح شد.این هتل،یکی از بزرگترین هتل های مستقل چین است،همچنین به عنوان محلی برای ملاقات ها و جشن های پنجاه ساله روستای هواشی،موهبتی بزرگ است.هتل پس از افتتاح مجلل تر شد.در پشت بام طبقه 61،باغ پرندگان و استخر ساخته شد.درطبقه دوم، فضایی به مساحت 2000 مترمربع برای مرکز خرید اختصاص داده شد.وو رن باو(wurenbao) شخصیت افسانه ای هواشی که پایه گذار پیشرفت این روستا است در گذشته به حالت شوخی گفته بود که علت 328 متری بودن هتل این است که در حال حاضر مرتفع ترین ساختمان پکن 328 متر ارتفاع دارد و روستای هواشی هم  در ارتفاع باید به یک نسبت با کشور چین پیشرفت کند.

3.گاو طلایی یک تنی

در طبقه 60 هتل بزرگ بین المللی long wish در روستای هواشی،مجسمه ی ارزشمند 300 میلیون یوانی گاو طلایی قرار دارد.ارزش این گاو طلایی یک تنی تا الان 30درصد افزایش پیدا کرده است.

4.بناهای تقلید شده(کپی کاری شده)

از تاریخ 2011/8/11،در بازه ی برگزاری جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس روستا،توریست هایی که به روستای هواشی آمده اند،می توانند نسخه های کپی شده ی دیوار چین و میدان Tiananmen)) را در اینجا ببینند.علاوه بر این ،روستای هواشی نسخه های کپی شده مکان های دیگری مانند پل (wuting)،عمارت کنگره آمریکا در شهر واشنگتن،طاق پیروزی در پاریس،تالار اپرای سیدنی و دیگر مکان ها را در خود جای داده است.

هتل longwishlongwishgolden cowrustarusta

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">