انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

祖国的未来将会在我们的手中
انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

سایت رسمی انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به منظور معرفی جامعی از چین و ارتقای کیفی دانشجویان این زبان ایجاد شده است.
این تارنما تنها پایگاه انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.
آدرس کانال تلگرام انجمن:
https://telegram.me/sbuchinese

آخرین نظرات

داستان فیل کوچولو

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷ ب.ظ

بچه فیلی در سومین روز تولدش همراه مادرش به کنار نهر آب رفت، در آنجا یک پرنده را دید که در آسمان به این سو و آن سو پرواز می کند. بچه فیل با خود اندیشید:«اگر من هم بتونم پرواز کنم، میتونم چیزای بیشتری رو ببینم، خیلی خوب میشه !»

بچه فیل برای تمرین پرواز به بالای درخت رفت.....

«آآآآآخ»........ محکم به زمین خورد!

مار این صحنه را دید و گفت: «فیل کوچولو، هر کدوم از ما مهارت های خودمونو داریم. من نمیتونم پرواز کنم اما میتونم روی درخت بخوابم.»

شیر گفت:«منم نمیتونم پرواز کنم، اما میتونم از روی یک رودخانه عریض بپرم!»

ببر گفت:«من نمیتونم پرواز کنم،اما میتونم شنا کنم!»

پدر و مادر بچه فیل به او گفتند:«قدرت ما فیل ها زیاده و قابل مقایسه با پرنده های کوچیک نیست.»

بچه فیل هم متوجه شد و خرطوم درازش را به شکل یک قلاب درآورد و یکه تکه چوب بزرگ را به حرکت درآورد.....

نظرات  (۱)

  • علیرضا خجسته
  • سلام من علیرضا خجسته حدود 4-5 سال است کا با چین ورادیو بین المللی چین اشنا شده ام هرروز از 24 ساعت باور کنید.شاید درخواب هم به فکر چین هستم.هرروز به رادیو بین المللی چین.سفارت هرجایی فکرکنید زنگ میزنم.به خدا افسردگی گرفتم دلم میخواد با هاتون دوست باشم هیچ امکاناتی در اینجانیست من در کافی نت میرم ونامه میفرستم.

    من عاشق چینم. به من نامه بفرستید.

    محل زندگی من فارس اباده.بهمن. ..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">