انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

祖国的未来将会在我们的手中
انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

سایت رسمی انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به منظور معرفی جامعی از چین و ارتقای کیفی دانشجویان این زبان ایجاد شده است.
این تارنما تنها پایگاه انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.
آدرس کانال تلگرام انجمن:
https://telegram.me/sbuchinese

آخرین نظرات

نمایشگاه صادرات و واردات چین

يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۵ ب.ظ

 نمایشگاه بین المللی صادرات و واردات چین که به نام نمایشگاه کانتون نیز شناخته می شود، اولین بار درسال 1957 برگزار شد. پس از آن همه ساله در بهار و پاییز در شهر گوانگ ژو چین برگزار می شود. این نمایشگاه که قدمت برگزاری آن به بیش از 50 سال می رسد، قدیمی ترین، معتبر ترین و بزرگ ترین نمایشگاه تجاری کشور چین بوده و از نظر تنوع محصولات ارایه شده در نمایشگاه، میزان بازدید کنندگان، مبادلات تجاری و ثمر بخشی مبادلات انجام شده در نمایشگاه برترین نمایشگاه بین المللی تجاری همه جانبه چین می باشد.

نمایشگاه کانتون

تنوع روش های مبادلات تجاری انجام شده در این نمایشگاه بسیار زیاد است، علاوه بر روش سنتی معامله پس از مشاهده نمونه محصولات در نمایشگاه، نمایشگاه های تجاری تحت وب نیز برگزار می شوند. صادرات محصول محور اصلی برگزاری این نمایشگاه می باشد، اما برنامه های واردات از سایر کشورها نیز در نمایشگاه برگزار می شود. همچنین می توان روش های مختلف همکاری های تکنیک های تجاری مانند ارتباطات، بررسی محصولات، بیمه، حمل و نقل و ترانزیت، تبلیغات، مشاوره و سایر فعالیت های مرتبط با حیطه تجارت را همزمان با این نمایشگاه انجام داد.

زمان برگزاری این نمایشگاه ثابت است و در فصول بهار و پاییز این نمایشگاه در 3 فاز مختلف که هر فاز 5 روز به طول می انجامد برگزار می شود.

تمامی تجار و بازرگانانی که از سایر نقاط جهان در این بازه زمانی در شهر گوانگژو گرد هم می آیند، علاوه بر معاملات تجاری فی مابین،  باعث افزایش روابط دوستانه میان خود نیز می شوند. 

ترجمه از ندا براتی

نظرات  (۱)

به نام خدا
با سلام و عرض ادب
بنده در خصوص رشته زبان چینی در مقطع کارشناسی چند سؤال داشتم که اگر لطف فرموده بنده را راهنمایی بفرمایید ممنون می شوم
اول اینکه آیا باید برای ورود به این رشته پیش زمینه ای نسبت به این زبان داشته باشیم یا در دانشگاه آموزش این زبان را از صفر شروع می کنند؟
اگر ممکن است راجع به بازار کار و آینده شغلی این رشته نیز راهنمایی بفرمایید
معمولا تا چه رتبه ای در دوره روزانه این رشته پذیرش می شوند؟
سؤال دیگر این است که بین زبان انگلیسی و چینی (در بازار کار) تفاوتی وجود دارد؟ یعنی با توجه به ظرفیت کم زبان چینی آیا بازار کار بهتری دارد؟
پیشاپیش از لطف شما متشکرم
پاسخ:
سلام 
نیازی به پیش زمینه نیست
بازار کار این رشته هم قابل قبول است
قطعا تفاوت وجود دارد. بین زبان چینی و انگلیسی در تمام زمینه ها تفاوت وجود دارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">