انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

祖国的未来将会在我们的手中
انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

سایت رسمی انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به منظور معرفی جامعی از چین و ارتقای کیفی دانشجویان این زبان ایجاد شده است.
این تارنما تنها پایگاه انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.
آدرس کانال تلگرام انجمن:
https://telegram.me/sbuchinese

آخرین نظرات

اقلیت «خویی» در چین

چهارشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۱ ب.ظ

در کشور چین 56 نژاد مختلف وجود دارد که در این میان، نژاد « هان» بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده (91% جمعیت چین) و 55 نژاد دیگر مجموعا 9% از جمعیت چین را تشکیل داده اند، به همین دلیل اقلیت های قومیتی نامیده می شوند.

درحال حاضر نژاد "خویی" در میان اقلیت های قومیتی، از بیشترین گستردگی جمعیت برخوردار است و مردم این نژاد به طور عمده در منطقه خودمختار نینگ شی اَ، منطقه خودمختار شین جیانگ و سایر شهر های چین همچون پکن، تین جین و... پراکنده هستند. امروزه جمعیت این نژاد به بیش از صد میلیون نفر رسیده است و در رتبه ی دوم اقلیت های قومی قرار دارد.

به ادامه مطلب رجوع کنید.... 

مردم نژاد خویی درحقیقت از نسل ایرانیان وعرب هایی هستند که در قرن هفتم قبل از میلاد مسیح برای تجارت به چین می آمدند. در قرن 13 گروه بزرگی از مسلمانان از آسیای مرکزی به چین مهاجرت کرده، سپس با نژاد های دیگرهمچون هان، اویغور ،مغول و... در هم آمیخته شده و نژاد خویی را تشکیل دادند.

در طول تاریخ، قوم خویی آداب زندگی را از نژادهای هان، مغول و... فراگرفت. زبان رایج بین مردم این نژاد چینی می باشد، ولی در گفت و گوی روزمره و فعالیت های مذهبی همچنان از بسیاری از کلمات عربی و فارسی که در فرهنگشان باقی مانده استفاده می کنند.

یکی از ویژگی های نژاد خویی این است که درعین متمرکز بودن و اتحاد، به صورت پراکنده زندگی می کنند، برای مثال در داخل کشور چین تعداد قابل توجهی از مردم نژاد خویی درکنار مردم نژاد هان و در شهرهای مرزی، درکنار دیگر اقلیت های قومیتی زندگی می کنند.

شغل بیشتر مردم این نژاد کشاورزی بوده و بعضاً به عنوان شغل دوم به دامداری یا ساختن صنایع دستی مشغول می باشند. مردم این نژاد در تجارت نیز بسیار ماهر بوده و در زمینه‌ی صنایع غذایی برجسته هستند.

کیانا شیرازی 


         回族是目前中国分部最广的少数民族,主要分布在宁夏回族自治区、新疆维吾尔自治区和甘肃、青海、河南、云南、河北、河北、安徽、辽宁、吉林、山东等省及北京、天津等城市。今天回族人口已超过1000万,是仅次于壮族的少数民族。

         中国最早的回族是公元7世纪时阿拉伯人和波斯人来华经商者的后裔。13世纪,大批穆斯林从中亚迁入中国,并同当地的汉族、维吾尔族、蒙古族等融合,形成了回族。

       

  在长期历史过程中,回族吸收了汉族、蒙古族、维吾尔族等生活习俗。汉语为回族的通用语言,在日常交往及宗教活动中,回族保留了大量阿拉伯语和波斯语的词汇。在边疆民族地区,回族人民还经常使用当地少数民族的语言。回族有小集中、大分散的居住特点。在中国内地,回族主要与汉族杂居;在边疆,回族主要与当地少数民族杂居。回族主要从事农业,有的兼营牧业、手工业。回族还擅长经商,尤以经营饮食业最为突出。

《汉语阅读教程,第三册,157页》

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">