انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

祖国的未来将会在我们的手中
انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

سایت رسمی انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به منظور معرفی جامعی از چین و ارتقای کیفی دانشجویان این زبان ایجاد شده است.
این تارنما تنها پایگاه انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.
آدرس کانال تلگرام انجمن:
https://telegram.me/sbuchinese

آخرین نظرات

    پس از تاسیس حزب کمونیست، در سالهای 1924 تا 1926 حزب ملی چین به رهبری سون جونگ شَن « اولین نشست مشترک حزب کمونیست و حزب ملی چین» را برگزار کرد و با مرکزیت استان گوانگ دونگ به عنوان مرکز فرماندهی جنگ، لشکر کشی به شمال چین را با هدف پایان دادن به رژیم های دیکتاتوری حاکم بر چین آغاز کرد. به دنبال فوت سون جونگ شَن در سال 1925، حزب ملی چین به رهبری جیانگ جیه شی آرام آرام از حزب کمونیست جدا شد و در ماه جولای سال 1927 یورش های ناگهانی به اعضای حزب کمونیست را آغاز کرده و به دستگیری و قتل عام عده زیادی از اعضای حزب کمونیست پرداخت. پس از آن حزب ملی در شهر نَن جینگ دولت ملی تشکیل داده و جیانگ جیه شی به عنوان مسوول کمیسیون دفاع کشور و مسئول کمیسیون سیاسی کشور، قدرت سیاستمداران و نظامیان را محدود کرد که این اولین ازهم پاشی همکاری میان دو حزب قدرتمند چین، اتمام اولین دوره جنگ های انقلابی داخلی چین بود. از سال های 1927 تا 1937 چین برای دومین بار با مبارزات انقلابی داخلی مواجه شد، در این دوره، حزب کمونیست چین نیروهای مسلح خود را ایجاد کرده بود و مجددا به مبارزاتی با حزب ملی مبادرت کرد که این مبارزات در حدود 10سال به طول انجامید. در این دوره حزب کمونیست به آرامی در جستجوی اصول و قوانینی برای جنگ های انقلابی چین بودند و در این راه استراتژی احاطه شهرها به وسیله روستاها را اتخاذ کردند و پس از آن به شدت به تحریک روستاییان جهت حضور در جنگ های چریکی در کنار شبه نظامیان حزب کمونیست پرداختند. در این زمان توانایی نظامی حزب کامل تر شده و حزب آرام آرام کامل تر می شد و مائو نیز از این زمان کم کم به عنوان رهبر حزب کمونیست چین شناخته می شد. در این دوران و در طی سالهای 1937 تا 1945 چین جنگ هشت ساله مقاومت در مقابل ژاپن را پشت سر گذاشت. در سال 1937 و تقریبا همزمان با جنگ جهانی دوم که توسط آلمان نازی به راه افتاده بود، ژاپن به عنوان کشور متحد آلمان در شرق، جنگ همه جانبه ای را که از مدت ها پیش برنامه ریزی کرده بود، علیه چین آغاز کرد. حزب کمونیست به رهبری مائو تلگرام هایی به سراسر کشور فرستاده و خواستار مقاومت همه جانبه در سراسر کشور شد. زمانی که مردم در سراسر کشور با بحران جنگ مواجه بودند، جیانگ جیه شی در اثر فشارهای افسران عالی رتبه با دومین دوره همکاری های مشترک بین دوحزب و مقاومت همگانی در مقابل تجاوز ژاپن موافقت کرد. در این جنگ چینی ها با انجام فداکاری های فراوان موفق به پیروزی همه جانبه شدند. پیروزی در جنگ مقاومت مقابل ژاپن پس از جنگ تریاک در سال 1840، اولین پیروزی چینی ها در مقابل کشورهای سلطنت طلب بود و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات حزب کمونیست و همچنین نقطه‌ی آغازی در فرایند پیشرفت و احیای جامعه چین بود. پس از پیروزی در جنگ ژاپن، حزب کمونیست چین به سرعت در طی سال های 1946 تا 1949 رژیم برآمده از حزب ملی به رهبری جیانگ جیه شی را شکست داد و در تاریخ اول اکتبر سال 1949 جمهوری خلق چین را تاسیس کرد. در این تاریخ مائو به عنوان رهبر چین در میدان تیان ان من با افتخار اعلام کرد: « ملت چین از این تاریخ به پا خواسته است.»

تاسیس جمهوری خلق چین باعث شد چین جایگاه نیمه مستعمری و نیمه فئودالی خود در جامعه جهانی را پشت سر گذاشته و  به دوره جامعه گرایی وارد شود. تاسیس کشوری با حاکمیت مستقل، باعث دست یابی چین به اصول مورد نیاز برای پیشرفت و احیای کشور گردیده و برگ جدیدی را در تاریخ چین ورق زد.

ندا براتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">