انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

祖国的未来将会在我们的手中
انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی

سایت رسمی انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به منظور معرفی جامعی از چین و ارتقای کیفی دانشجویان این زبان ایجاد شده است.
این تارنما تنها پایگاه انجمن علمی زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.
آدرس کانال تلگرام انجمن:
https://telegram.me/sbuchinese

آخرین نظرات

عاشورا

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ب.ظ

ashura

طرح: صبا اسلامی

واقعه عاشورا

 در تاریخ بشریت، وقایع تکان دهنده بسیاری اتفاق افتاده است، هریک از این وقایع معنای خاصی دارند که در صفحات تاریخ بشریت ثبت شده است. در تاریخ اسلام نیزاشخاص زیادی هستند که وجود خود را وقف بشریت کرده اند. براساس گفته فلاسفه: در میان هر قومی، سرگذشت انسان های بزرگ، بیانگر تاریخ آن ملت می باشد. در اینجا ما درمقایسه شخصیت بزرگ تاریخی امام حسین (ع) با دیگر شخصیت های بزرگ تاریخی، خواهیم دید که در صفحات تاریخ بشریت، امام حسین (ع) شخصیتی برجسته بوده است.

 امام حسین (ع) دارای شخصیتی کامل و بی نقص بود. در واقعه عاشورا، اگرچه امام حسین در میدان نبرد با دشمن، پیروز جنگ نبود، اما از خودگذشتگی امام حسین از بعد روحی و معنوی دشمن را مغلوب کرد  که این یک حقیقت غیر قابل انکار است. در همان زمان، جانفشانی امام حسین به انسان های حق طلب نشان داد که پیروزی حق بر باطل یک قاعده فناناپذیر است. برای شرح دادن قیام بزرگ و مقدس امام حسین به همگان، لازم است که علل و نتایج به وجود آمدن واقعه عاشورا را مرور کنیم.

阿舒拉事件

       在人类历史上,发生了诸多惊心动魄的事件,每一次事件都具有特殊的意义,被记载在人类历史长河的篇章中。就伊斯兰教的历史来论,在伊斯兰教的历史上曾经出现过诸多为人类做出巨大贡献的伟人物。正如哲人所说:每个民族中,伟人的历史就代表该民族的历史。在此我们将伊玛目侯赛因这位历史伟人与其他历史人物做一比较的话,就会发现,在人类历史的长河中伊玛目侯赛因的人格太伟大了。伊玛目侯赛因具有完美的人格。在阿舒拉惨案中,伊玛目侯赛因虽然在军事战斗中没能战胜敌人,但伊玛目侯赛因的牺牲,在精神上已经完全战胜了敌人。这是不可否认的事实。与此同时,伊玛目侯赛因的牺牲也为追求真理的人们展示了真理战胜不义的永恒定律。为了向大家阐述伊玛目侯赛因起义的伟大和神圣性,在此有必要回顾一下阿舒拉惨案发生的前因后果。

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">